Norgesbeast – dette tilbyr vi

Norgesbeast tilbyr landets første treningsstrikker av stoffkvalitet, laget av bomull og polyester for god elastitet. Stoffblandingen forlenger strikkenes holdbarhet og har god kvalitet slik at du kan bruke dem til dine favorittøvelser så lenge som mulig. 

Strikkene har tre ulike styrker for å passe deg uansett hva slags nivå du trener på, og vi har stort fokus på komfort. De vil derfor ikke klistre seg til deg, de sitter godt der du plasserer dem og ruller ikke. 

Hvorfor bør du trene med strikk?

Om du trener regelmessig, har du nok visse treningsprogrammer du følger og har fått god effekt av. Ønsker du å skru opp intensitetsnivået, bør du inkludere treningsstrikker i treningsrutinene dine – styrketreningen vil aldri bli den samme. 

Treningsstrikkene brukes vanligvis til styrketrening og fysioterapi og hjelper deg å aktivere, styrke og tone musklene dine. De er et enkelt og effektivt verktøy for å få en fullverdig styrkeøkt i ditt eget hjem, uten bruk av treningsmaskiner.

Det er flere fordeler ved å trene med strikk, og få grunner til å la være, spesielt når du ved et enkelt kjøp får et kvalitetsprodukt som kan gi deg en god treningsøkt i lang tid.

Toner og styrker 

Når båndene strekkes, skaper de økt spenning i musklene dine og får dem til å trekke seg sammen. Motstanden blir mer intens jo mer du strekker båndet, som gjør øvelsen enda hardere. På denne måten styrker du musklene mer enn om du trener uten. 

Assisterer deg i treningen 

Strikkene assisterer deg under treningen og hjelper deg med å få fremgang i vanskelige øvelser. For eksempel er de til god hjelp om du vil bli bedre på pull-ups. Du kan bruke båndene til å ta noe av vekten din og jobbe mot å klare øvelsen uassistert. 

Uttøying og strekk

Treningsstrikkene er også et godt hjelpemiddel når du strekker og tøyer ut, og brukes derfor ofte i fysioterapi. Har du smerter i rygg og nakke, kan de brukes til å gi smertelindring ved å implementere dem i strekkøvelser. 

Bruk strikkene til å strekke ut etter en hard treningsøkt for å frigjøre muskelspenninger og få lange, fleksible muskler. Du kan også bruke dem for å forbedre holdningen din.

Et verktøy for de aller fleste

Når du trener med vekter trekker musklene seg sammen for å generere kraft, slik at de kan stabilisere og kontrollere ønsket bevegelse. Det samme skjer når du skal trene med strikk, men strikkene trenger ingen tyngdekraft for å gi motstand.

Dette er en av grunnene til at strikkene er svært gunstig for dem som er i rehabilitering etter en muskelrelatert skade – de bruker ikke trykk på samme måte som vekter gjør og er skånsomme mot leddene dine. 

Alle kan trene med strikk. Også for eldre og funksjonshemmede er båndene gunstige, da mange av trengings- og strekkøvelsene kan gjøres sittende og fremdeles være like effektive. 

Beskytter både ben og ledd

Å trene med strikk styrker ikke bare muskler, men også ben. Ved å trene styrketrening med strikk vil du hjelpe skjelettet ditt å bygge flere celler, bli tettere og mer kompakt og unngå tilstander som beinhinnebetennelse og ryggsmerter. 

Båndene gir ekstra motstand og gjør øvelsene mer effektive, men de tar også av noe av belastingen som vanligvis går på ledd og ben. Dermed gir de en mer skånsom treningsøkt. 

Styrk ryggen din

Ryggøvelser er svært viktig for å styrke kjernemusklaturen, rette opp holdningen din og styrke både nakke og bryst. Treningsstrikker er et svært godt hjelpemiddel for å effektivt trene og styrke ryggen. 

En god ryggøvelse med strikk er å sitte rett opp og ned med bena strukket ut rett frem, og feste strikken rundt den ene foten. Bruk den ene hånden og dra strikken samtidig som brystet skytes fremover og du drar sammen skulderbladet. Gjør dette 10 ganger før du bytter arm og ben. 

Norgesbeast har lansert landets første treningsstrikker i stoffkvalitet, i flere størrelser og freshe farger. Et perfekt produkt for deg som ønsker å trene med strikk.